duminică, 20 mai 2012

Okahandja la Etosha National Park

Pe 18 Mai am lasat Campul din Okahandja cu regret deoarece a fost un loc linistit si ne-am incarcat bateriile pentru a continua expeditia. Ne-am indreptat spre Etosha National Park, un loc despre care am auzit si citit multe. Etosha este intins pe o suprafata de 22 mii de kilometri patrati, iar in mijlocul parcului se afla un lac imens care a secat acum mii de ani in urma, iar acum este doar o intindere plata, alburie, o intindere de nu se poate vedea marginile. Animalele sunt in abundenta fiind ocrotite de catre lege. Nu am intrat in park in seara de 18 deoarece era tarziu si nu avea rost si am decis sa stam la un Camp peste noapte. Am ales Eldorado Camp, care s-a dovedit o alegere foarte buna, deoarece ne-am simtit foarte bine si o noapte s-au facut doua.

IMG_4976IMG_5028IMG_5032IMG_5037Receptia la Eldorado Camp

Campul Eldorado este asezat pe una din ferme, dupa marimile terenurilor din Africa nu prea mare, doar 6000 de hectare, da 6 mii de hectare….imensa, dar proprietarul Adri si sotia lui Hannel, spun ca este o ferma relativ mica. Ferma este plina de animale salbatice, care sunt vanate de catre turistii de pretutindeni, impaiate si trimise la resedinta fiecarui vanator. Cand le trebuieste carne, ma refer la fermier, se urca in masina sau trimite un angajat sa impuste o capra sau un pork si mancarea este asigurata. Este modul de viata din Africa, acelasi mod de viata ce a fost peste tot in lume, doar aici deoarece dezvoltarea nu este asa de rapida inca se traieste in felul acesta. La acelasi Camp , Adri avea o inchidere chiar mare, aproximativ 3 hectare unde tine Chita. Am participat la hranirea acestora. Trebuiesc hranite deoarece nu au destul loc sa vaneze singure. A fost o experienta unica sa fim asa de aproape de aceste pisici, suple gratioase si in acelasi timp foarte periculoase, de fapt ca orice animal salbatic.

IMG_5059IMG_5063IMG_5094

 

Am avut cina impreuna cu gazdele si am mancat Kudu( o specie de capra mare)….delicios.

Pe 19 nu am facut mai nimic, am fost singuri in Camp si ne-am relaxat.

20 Mai la 4:30 ne-am trezit si am plecat inspre Etosha sa intram in park care se deschidea la 6:30, stiind ca avem de condus 430 de Km si un park imens de vizitat. Rasaritul rosu African ne-a prins pe drum , iar la 6:30 am intrat in park. O multime de animale ca Zebre, Springbok, Black face Impala(care se gasesc doar in cest park), Girafe, Strut, Oryx, Elefant, Wildebeast,Vulpi, Vulturi si altele. Din punctul nostru de vedere nu am fost prea axaltati de ce am vazut deoarece toate aceste noi le-am vazut de multe ori in trecut. Vroiam sa vedem Lei, Leoparzi, Hiene……dar din pacate nu am avut norocul si timpul necesar. Intr-un park asa de mare iti trebuie vreo saptamana , in fiecare zi sa le cauti sa le vezi pe toate, ceea ce noi nu ne permitem deoarece avem drum lung de facut si stim ca vom merge in cel putin inca 4-5 parkuri si le vom vedea acolo. Dar ceea ce am vazut, au fost specimene frumoase, bine hranite, in ciuda faptului ca apa este foarte putina sau chiar deloc.

IMG_5137IMG_5151IMG_5171IMG_5316IMG_5248IMG_5183IMG_5336Movila facuta de termite….si nu este cea mai mare ce am vazut-o

Dupa Etosha, am ales sa trecem prin Grootfontain, iar motivul este, sa vedem cel mai mare Meteorit din lume, cel mai mare obiect cazut din spatiu pe Pamant. Se presupune ca a cazut acum 80 de mii de ani in urma si a fost descoperit in 1920. Are 50 Tone si este 82% fier iar restul sunt alte metale, 3 metrii lungime si 1 metru inaltime. Este MARE. A fost o experinta fantastica sa stai pe un obiect extraterestru asa de mare si deosebit. Deci astazi am invatat ca zicala” Nimic nu cade din cer” nu este valabila. Cateodata se intampla.

IMG_5354IMG_5368IMG_5393

Pe 20 seara am ajuns la Ray’s Camp unde suntem acum in timp ce scriu si maine vom merge mai departe sa exploram teritorii noi. Pe curand si numai bine.

Pentru a vedea intregul album de fotografii apasa te rog pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/19052012OkahandjaLaEtosha

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/20052012NamibiaEtosha

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/20052012NamibiaMeteoritulHoba

3 comentarii:

  1. Hello Martin and Camy, it seems like you're having a great time on the road. I'd like to see if I can contact you about some opportunities you can have along the way. Would you kindly email us so we can contact you privately? Thank you!

    --
    Daniel Anggara
    daniel@themuskokafoundation.org

    RăspundețiȘtergere
  2. Aoleu, daca erai in imediat apropiere, termitele alea te "terminau"!:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Hi Martin and Camy,

    Nice to read you're blog. It was great meeting you two on Roy's Restcamp and we had a nice afternoon. It was pity you're left the camp very early in the morning and we could not say goodbye. We hope you will have a save and beautifull journey. We sure will follow you're blog and will leave some messages.

    Best regards, Wim and Jolande

    RăspundețiȘtergere