luni, 7 mai 2012

Plecarea de acasa

:02/Mai/2012 a fost stabilita ca ziua de plecare de acasa , din Durban. A trebuit sa stabilim o data , deoarece altfel pregatirile nu se termina niciodata, intotdeauna mai este cate ceva de facut, de organizat si de cumparat, asadar ziua de 02 Mai a sosit si am fost gata de plecare. Dar nu a fost sa fie asa, deoarece pasapoartele noastre inca erau in Johannesburg la ambasada Ethiopiei pentru viza, viza care trebuie sa ia 2 zile a luat de pe data de 17/Mai pana pe data de 3 Mai. Cu ocazia aceasta am mai invatat ceva, Pastele in Ethiopia este pe data de 24 Mai, iar anul nou pe data de 11 Septembrie. Cu toate ca suntem obisnuiti cu sistemul African de timp si rezolvare a lucrurilor, frustrarea a fost foarte mare, dar nu puteam face nimic de cat sa asteptam. Asadar pasapoartele au fost aduse de DHL pe data de 02Mai la ora 19:00.  Acum am fost gata de plecare.

03 Mai a fost o dimineata fantastica, plina de bucurie si tristete. Cand ne-am trezit, micul dejun era deja pe masa, preparat de Andrei, fiul nostru si Candice, prietena lui. nu am vorbit prea multe, fiecare era prea ocupat cu gandurile lui, Andrei si Candice se gandeau cum are sa fie 6  luni singuri acasa, iar noi ne gandeam cum are sa fie 6 Luni singuri in lume. Dar raspunsurile la aceste intrebari le vom afla. Cert este ca totul v-a fi nou si plin de surprize ( speram ca de buna calitate).

Am facut cateva poze, am filmat, am scurs cateva lacrimi ( adica Ei, nu Eu) deoarece in Africa, primul lucru ce trebuie invatat este sa nu areti ca esti slab, caci te papa Leul, am incalecat pe Terracan si am plecat. Primul pas a fost facut, primul pas in orice in viata este cel mai greu, dar o data facut trebuie mers inainte, iar omul are posibilitatea de a se adapta si a face un plan in orice situatie.

In prima zi am stabilit sa parcurgem 650 Km si sa inoptam la Gonubie, un orasel pe malul Oceanului Indian, langa East London. Drumurile in Africa de Sud, in special autostrazile sunt foarte bune si bine intretinute. Sistemul de autostrazi a fost facut de pe vremea Apartheid-ului, pentru a se putea trimite armata in orice punct al tarii cu mare viteza, in combaterea demonstratilor impotriva guvernului. Acum sunt foarte folositoare pentru toata lumea, mai ales intr-o tara asa de mare. Am plecat din Durban, oras port la oceanul Indianaltitudine 0 si am continuat pe N2 pe coasta pana la Port Shepston, unde drumul lasa plajile magnifice si se indreapta inspre munti, pana la altitudinea de 1800 m, unde peisajul este de o frumusete deosebita, chiar fiind sfarsitul toamnei, totul este verde si plin de viata. Am ajuns in Kokstad, un orasel de rascruce unde in timp de o luna v-a ninge. Autostrada continua prin munti, traversand Transkei-ul, o regiune care a fost independenta pana in 1992, iar acum este parte din Africa de Sud. Am fost prin partile acestea acum 10 ani in urma si totul era jalnic, stalpii de curent aratau ca palmierii deoarece sarmele erau furate iar doar cate un metru de sirma mai atirna pe stalpi, langa sosea erau sute de cadavre de masini arse si desmembrate, masini furate din Africa de Sud. Spre bucuria mea si a tuturora, peisajul de astazi este cu totul diferit. Stalpii au fire, totul este curat, casele vopsite in culori vesele si se vede cum localnicii prospera. Din Mthatha, capitala regiunii drumul incepe sa coboare lent inspre coasta. Din pacate 650 km i-am parcurs in 12 ore in loc de 7 ore deoarece sunt foarte multe locuri unde se lucreaza la autostrada, iar sunt asteptari de minim 20 minute.

South Africa 003 South Africa 010South Africa 067South Africa 087South Africa 110South Africa 017South Africa 034South Africa 056

Am ajuns in Gonubie pe la ora 19;30, era deja intuneric, deoarece soarele apune la 18:00. Camelia avea adresa unui loc de camping, unde am avut onoarea de a desvergina cortul de pe masina. Eram obositi, ceea ce a ajutat mult deoarece am dormit foarte bine. Prima zi a expeditiei se terminase.

Pentru a vedea tot albumul apasa te rog pe linkul de mai jos:
https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/03MayRoadToGonubie

Un comentariu: