vineri, 22 iunie 2012

Bine te-am gasit TANZANIA

Dupa 10135 de Km, 46 de zile si 1500 de litrii de motorina, pe data de 19 Iunie 2012 am ajuns la frontiera cu Tanzania. La frontiera planul nu a mers asa cum l-am prevazut. Pana acum am folosit pasaportul Sud African, deoarece nu a trebuit sa platim pentru vize de intrare, iar planul a fost sa intram cu pasaportul Romanesc in Tanzania, deoarece viza este gratuita pentru Romani, iar pentru Sud Africani se aplica o plata de 50 US. Bineinteles ca autoritatile de la frontiera au fost foarte confuzate de faptul ca pe pasaportul Romanesc nu aveam nici o stampila si nu au inteles cum am ajuns acolo. Le-am explicat situatia cu cetatenie dubla si ne-au sugerat sa ne intoarcem in Malawi sa ne puna viza de iesire pe pasaportul Romanesc, idee ce am stiut de la inceput ca nu este prea buna si nu cred ca v-a merge. Ne-am intors in Malawi la frontiera si am fost luati la un interviu de catre “cel Mare”, interviu ce a fost la inceput un pic cam intimidant, deoarece am fost intrebati cum de avem doua pasapoarte? unde le-am tinut pe cele Romanesti?si de ce vrem stampila din nou? Cand a realizat ca nu am nimic de ascuns, sunt foarte calm si l-am lasat sa ne tina o lectie de 20 minute, a incheiat prin a spune ca este OK sa ai 2 pasapoarte dar nu poate sa ne puna inca o stampila. Ne-am intors in Tanzania, am platit 100US pentru amandoi, 25US pentru Terracan si cu gust amar am intrat in Tanzania, o tara de patru ori mai mare de cat Romania, cu o populatie de circa 44 milioane, capitala la Dar es Salaam, un oras pe coasta de Est a Africii la Oceanul Indian. Fosta colonie Engleza care si-a luat independenta in 1961. se circula pe partea stanga( ceea ce este fantastic pentru mine) si se circula bestial. Accidentele de masina, in ciuda faptului ca in fiecare localitate care este la fiecare 5-10 Km, este politie cu radar si controleaza absolut tot ce este posibil si imposibil la o masina, iar movilele care sunt ca niste munti pe sosea de reducere a vitezei, omoara mai multa lume de cat SIDA sau Malaria impreuna. In intreaga Tanzanie limita de viteza este 80Km/h, dar in localitati 50 si foarte multe restrictii de 30Km/h. Am fost advertizat de cei care i-am intalnit in Malawi si au tracut prin Tanzania de existenta exagerata a politiei si ca trebuie sa am mare grija. Inca nu m-au prins cu nimic, ceea ce este foarte bine. Inca de la intrarea in Tanzania s-a vazut clar diferenta dintre cele doua tari. Culturile sunt vaste si aliniate, diversificate, iar mancarea nu este nici o problema. Combustibil este peste tot, nu chiar ieftin dar este. Soseaua este nou asfaltata si serpuieste prin munti si depresiuni, multe momente au fost cand ma simteam ca conduc pe Transfagarasan sau pe defileul Vaii Jiului. Tara este foarte muntoasa, aici se afla cel mai inalt munte din Africa, Muntele Kilimanjaro, 5895 Metri, unde nu cred ca voi urca deoarece nu se poate cu masina si daca este sa aleg intre mersul pe jos si condus, aleg condusul. IMG_0435 IMG_0457plantatie de ceaiIMG_0458bananieri

In prima noapte am stat la o ferma de cafea care pe internet facea reclama ca ofera locuri de camping…….minciuna mare si foarte dezamagiti, am dormit pe locul unde aterizeaza helicopterele. A doua noapte am gasit un camping numit River Valley, foarte frumos dar intr-o vale unde era destul de racoare, fara internet si nu am stat decat o noapte. Pe data de 21 am plecat inspre Dar es Sallam si ne-am oprit pentru doua zile in Morogoro la un hotel, din doua motive: primul este ca aveam nevoie sa dormim intr-o camera unde putem sa ne dam jos din pat si sa stam in picioare (in cortul de pe masina nu poti sta ridicat), iar al doile motiv, mai principal de cat primul este faptul ca am ramas foarte in urma cu postarile pe Blog si am primit deja SMS si E-mailuri daca suntem inca in viata. Multumesc mult celor carora le pasa. In Tanzania vom sta cateva saptamani deoarece sunt multe locuri de vizitat, ca insula Zanzibar, parcurile nationale Serengeti si Craterul Ngorogoro. Internetul v-a fi valabil mult mai mult de cat in Malawi deci vom putea sa tinem blogul mai la zi.

IMG_0565linie continua dubla, restictie 30Km/hIMG_0611padure de Baobabi

Pentru a vedea intregul album te rog apasa pe linkurile de mai jos: