duminică, 12 august 2012

Frontiera Groazei- Sudan-Egypt

Dupa 5 zile de asteptare in Wadi Halfa intr-o camera de “ hotel “ care arata ca o celula de puscarie, la 50 de grade C, in mijlocul desertului, a venit ziua de 8 August, ziua cand feribotul inspre Asswan, Egypt, isi ridica “ panzele “ sa ne treaca granita inspre tara antica si plina de mistere. Am asteptat ziua aceasta cu mare nerabdare si cred ca daca mai dura un pic o luam razna. Dar ca orice in viata, nimic nu tine la nesfarsit, bune sau rele. La ora 8 dimineata am fost cu bagajele stranse si cu Terracanul pregatit sa ne imbarcam. Din cauza birocratiei inutile si facuta sa fie asa, pentru motivul de a creea locuri de munca si fiecare sa ciupeasca ceva din aceasta trecere de frontiera, a trebuit sa folosim un agent care ne-a fost recomandat de alti calatori pentru a rezolva actele necesare. Agentul pe care l-am folosit poarta numele de Mazar, un Sudanez chiar placut, care vorbeste destul de bine Engleza si s-a dovedit a fi o persoana foarte amabila si care intradevar si-a meritat comisionul de 30USD. El ne-a dus la hotel si s-a ocupat de noi si ceilalti calatori  prin Africa, din momentul cand am ajuns in Wadi Halfa si pana feribotul a plecat.

P1060701La rand la imbarcare    IMG_8377

Sistemul care exista in acest punct de frontiera este ceva groaznic si am sa incerc sa il explic in cateva cuvinte pentru ca viitorii calatori cu masina prin Africa sa stie la ce sa se astepte. Intre Sudan si Egypt este o sosea asfaltata care este gata din 2010, dar este inchisa din motivul ca nu se poate ajunge la o solutie cine si cum sa controleze veniturile si pe acest motiv mii de oameni si companii trebuie sa sufere in fiecare zi. Frontiera intre aceste doua tari se face pe lacul Nasser care de fapt este un lac/rezervor format pe raul Nil. Pentru pasageri este un feribot foarte vechi, neintretinut, cu doar 20 de cabine  care sant rezervate cu luni inainte de plecare, deci varianta valabila este sa obtii bilet la clasa a doua, care este ca o sala de asteptare cu 150 de scaune, in care aerul este irespirabil. Varianta mai omeneasca este sa ocupi un loc pe punte, sub soarele sfasietor, de care te poti proteja cu panze de cort sau orice carpa care o agheti  unde poate fiecare, sa faci un pic de umbra. Capacitatea acestui vapor este de 250 de persoane dar acest lucru inseamna nimic, deoarece in voiajul nostru au fost 575, iar ni s-a spus ca daca este plin asta inseamna pana la 750. Voiajul este de 17 ore pe apa, plus 5 ore de imbarcare si inca 4 ore debarcare, asta face 26 de ore de a sta ca sardinele in arsita soarelui, in mizerie si putoare. Ne-am simtit exact ca si cum am fi fost prinsi prin jungla cu arcanul de catre niste vanzatori de sclavi, imbarcati pe un vapor si dusi la vanzare. Acest feribot circula o data pe saptamana, mai exact in fiecare miercuri.

IMG_8375Inainte de a se imbarca lumea..IMG_8412

 

Un alt feribot, la fel de vechi si neintratinut este acela care transporta marfa de toate felurile si masini. A trebuit sa imbarcam Terracanul pe el, care nu a fost usor, deoarece nu este nici o rampa construita pentru a facilita lucrul acesta si sa putem imbarca a trebuit sa spargem cativa bolovani cu ciocanul si sa curatam cat s-a putut locul pentru a putea trece cu masina. Pretul pentru Terracan si doua persoane de a trece in Egypt cu aceste imbarcatiuni este de 430 USDolari , un pret exorbitant pentru ce ofera dar nefiind o alta varianta trebuie sa accepti.

P1060729Imbarcarea Terracanului

Aceste doua feriboturi pleaca de obicei simultan din port, dar cu deosebirea ca feribotul de marfa face trei  zile pana in Egypt.

Calatoria a fost groaznica si de neuitat, a fost cel mai urat moment din intreaga expeditie, dar am ajuns cu bine in Aswan-Egypt si asta este minunat. Astazi cand scriu blogul este data de 12 August si am aflat ca Terracanul in ciuda faptului ca eu l-am incarcat pe feribot, nici nu a plecat din Sudan si partea proasta este ca nici nu stim cand v-a pleca si cand v-a ajunge, deci asteptam aici in Aswan la un hotel si suntem in legatura cu un alt agent care trebuie sa ne rezolve actele de intrare in Egypt, unde birocratia este mai mare decat cea din Sudan si toti sunt pe jupuit de bani. Cand masina v-a ajunge in Egypt, formalitatile de vama , inregistrare, numere de inmatriculare Egiptene si altele care nici macar nu stim ce sunt, vor costa inca cel putin 200 de US Dolari. Pentru Egypt trebuie obligatoriu sa ai Carnet de Passaj, un document care costa inca 600 de USDolari, deci intrarea in aceasta tara antica si “ minunata “ cu masina din Sudan te costa 1230.00 USDolari. Costuri total inutile si care nu fac altceva de cat sa indeparteze vizitatorii, care sunt atat de importanti pentru economia acestei tari si unde in momentul acesta este o criza fenomenala. Dar asta este si suntem nevoiti sa dansam dupa cum canta muzica. Si sa nu uitam ca pe langa costurile de intrare trebuie adaugat si costul hotelului in care trebuie sa stam si sa asteptam, pana cand?…nu stim.

Din fericire, Aswan este un orasel destul de frumos si dezvoltat, la malul Nilului, cu piete tipic arabe in care gasesti de toate, la preturi foarte scumpe cand intrebi si foarte ieftine cand cumperi, dupa multe minute de negociere. Din cauza ca numarul de turisti este extrem de mic, numarul de vanzatori care se arunca pe tine sa cumperi este foarte mare, ceea ce face ca plimbarea pe strada sa fie chiar neplacuta si foarte obositoare, dar incercam sa facem din fiecare experienta un moment vesel si sa nu lasi stresul sa iti strice ziua.

IMG_8520Am luat TAXIUL sa mergem sa mancam un hamburger la Mc Donald’s

Primul contact cu lumea antica a Egiptului a fost vizita ce am facut-o la templul Zeitei Isis, construit in anul 690 BC, templu ce a fost inundat de catre Nil, dupa construirea barajului care a format Lacul Nasser. UNESCO a facut o treaba minunata prin mutarea templului pe o insula pentru a putea sa-si arate maretia si splendoarea si generatiilor urmatoare. Mutarea templului a durat 9 ani.  Dupa cum am scris, noi continuam sa asteptam Terracanul si sa continuam expeditia inspre Romania, unde suntem asteptati de cei dragi si speram sa ajungem inainte de a da frigul.

IMG_8694Camelia imi citeste in hieroglife…IMG_8657

Pentru a vedea intregul album, apasa te rog pe linkurile de mai jos:  

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/08082012FerryToEgypt

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/09082012EgyptAswan

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/10082012AswanEgypt

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/11082012AswanTemplulIsis

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/11082012AswanTempluBW

5 comentarii:

  1. Oh my word, these are the most amazing pictures,
    I cant believe you can even touch the wall there mom :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am urmarit pe blog toata expeditia voastra pas cu pas.
    Nu ati mai scris de aproape 2 saptamani. Incep sa ma ingrijorez. Sper ca sunteti ok.

    Marcel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Marcel, ne cerem scuze de intarziere dar din motiv etechnice si anume conectii la internet, nu am putut sa tinem Blogul la zi. A trebuit sa stam la frontiera cu Egyptul peste o saptamana, iar apoi am intrat in desertul Sahara, unde nu este semnal de nici un fel. Acum suntem in Port Said, la capatul de nord al Africii si asteptam sa ne imbarcam pe feribot sa trecem Mediterana, in Turcia. Suntem bine, Multumesc mult si inca o data ne cerem scuze de intarziere. Iti dorim toate cele bune si poate ne intalnim in curand.

      Ștergere
    2. Me bucuram ca sunteti bine. Din pacate ne putem intalni doar daca urmatoarea voastra expeditie o faceti in Canada.

      Ștergere
    3. Am urmarit tot traseul vostru cu mare interes.Am vazut Africa prin ochii vostrii si vreau sa va spun ca sunt foarte incantata.Va multumesc pentru acest lucru si va felicit pentru vointa si curajul vostru.Daca nu ar fi oameni ca voi nu am stii ce lucruri interesante sunt in lumea asta.Imi doresc si eu sa fac un traseu ca al vostru,dar poate mai tarziu,sa mai strang ceva bani(daca vrea Dumnezeu)este o dorinta a mea din copilarie sa vad acele locuri si nu numai,imi place sa vad lumea.Am facut calatorii pana acum,dar ceve de genul acesta nu.Va doresc sa ajungeti sanatosi acasa si sa mai calatoriti sa ne povestiti si noua.Felicitari, sanatate multa si drum intins.

      Ștergere