miercuri, 1 august 2012

Intrarea in Sudan

Nu a fost nevoie de nici o bariera sau semn sa iti dai seama ca esti intr-o alta tara. Este foarte interesant sa vezi cum doua popoare vecine care probabil mii sau sute de ani in urma au facut parte din acelasi trib, astazi sunt atat de diferite. Am ajuns la frontiera Sudanului in jurul orei 10 dimineata, am planuit sa se intample asa, deoarece acum in perioada aceasta este sarbatoarea Ramadanului, sarbatoare foarte importanta in religia Islamica, o perioada de o luna de zile in care nu se mananca, bea apa, nici macar nu ai voie sa iti inghiti saliva, de la rasaritul soarelui pana la apus. Este o perioada de apsolut post, o perioada de sacrificiu si indurare personala, este o perioada grea, tinand cont de temperaturile ridicate de pana la 50 de gradeC, in desert si sa nu poti bea apa. Nu este un moment prea bun de a cere un serviciu de la cineva care trece prin asa ceva in timpul zilei. Deci am decis sa fim la frontiera cat se poate de dimineata, cand spiritele sunt cat de cat mai ridicate, setea si foamea nu sunt atat de violente. Frontiera din Sudan este destul de organizata, cu ofiteri in uniforma ( mentionez acest lucru, deoarece in Ethiopia nu sunt uniforme) care au fost foarte amabili, in ciuda birocratiei exagerate. A durat peste 2 ore sa avem toate actele in regula si toate stampilele presate in pasaport. O stampila foarte importanta scria :” aveti 3 zile sa va inregistrati la biroul de emigrari “ birou care se afla doar in Khartoum, capitala tarii si situata la 575 de Km de la frontiera. Deci in momentele acelea nu sti cum sa dai bice mai tare si sa te rogi la cine crezi ca te asculta sa nu se defecteze masina si sa ajungi la timp, caci daca nu ajungi, te prind ei si ce urmeaza nu cred ca este prea frumos. Am ajuns la timp, ne-am inregistrat , iar toata taravura aceasta a costat 100USD. Acest lucru este chiar o prostie mare, dar nu poti face nimic si trebuie sa te conformezi. Fotografiatul in Sudan si mai ales in orase, necesita un permis special pe care nu ai sanse sa il obtii, deci pentru fiecare fotografie ce am facut-o ar fi trebuit sa primim cateva bice pe spate. Sper sa iesim din tara ne biciuiti.

IMG_7770 Vedere din camera de la hotel

Sudanul este o tara foarte mare ca suprafata, un pic mai putin de 2 milioane de Km patrati si o populatie de 32 mil., marea majoritate musulmani , o tara in care legea de baza este Sharia, o lege bazata pe principiile Quranului (asa se numeste “Biblia” in Islam), o lege seculara care acopera aspecte si principii referitoare la crime, politica, economie si reguli (legi) personale, ca si actul sexual, igiena, dieta, rugaciuni si posturi religioase. Sudanul este o tara cu probleme interne, conflicte etnice (doua razboaie civile la activ, care au tinut zeci de ani), o tara sub embargo economic, dar asta nu ii opreste pe Sudanezi sa fie un popor amabil, serviabil si care sa te faca sa te simti in siguranta si bine venit ca turist. Oamenii sunt minunati.

Drumul in Sudan este foarte diferit de cel din Ethiopia. Satele sunt la distanta fata de drum, iar animalele domestice nu se perinda pe sosea ci pe langa sosea, asa cum este normal sa fie. In ciuda acestui fapt, nu poti sa nu observi vacile moarte si lasate sa se descompuna pe marginea soselei. Este foarte greu de spus de ce sunt atatea si de ce sunt moarte langa sosea. Sunt lovite de masini sau mor de moarte naturala, nu stiu exact dar sunt sute de ele peste tot si ce nu gasesc sa fie normal este faptul ca nu sunt ingropate. De ce nu le mananca, inteleg, deoarece carnea trebuie sa fie Hallal ( un ritual de sacrificare a animalelor), deci a fi lovit de autobuz nu se considera Hallal.

IMG_7600  IMG_7653 Din punct de vedere artistic, arata foarte bine……..chiar “zambeste” un pic…..asa imagine si la Hollywood este greu de creat.

Pretul combustibilului scade in functie de cat te apropii de Nordul Africii. In Africa de Sud, motorina este 1.2USD si a scazut pana la 0.43USD in Sudan, iar in Egypt este 0.35USD.  Ca fapt divers, daca vorbim de pretul de combustibil in lume, Venezuela este tara cu pretul cel mai mic si anume 0.1 cents USD. De ce oare asa mare diferenta in lume? este o intrebare care bilioane de oameni isi pun, iar doar 100 de oameni stiu raspunsul.

Am ajuns in Wad Madani, un orasel micut pe malul Nilului (de fapt toate orasele sunt pe malul Nilului), unde am stat peste noapte la Hotel Continental, cel mai bun din oras, care in realitate este o “ruptura”, dar cu aer conditionat care este o necesitate nu un lux, in Sudan, deoarece temperaturile sunt foarte ridicate. Seara, dupa ora 19:00 cand se termina postul zilei, am iesit sa cumparam ceva de mancare si am gasit o paine fantastica. Localnicii veneau la noi pe strada si ne intindeau mana spunandu-ne Bine ati Venit in tara noastra. Te face sa te simti BINE.

IMG_7640Landromat in desert….IMG_7686pe malul Nilului EU……IMG_7689 acelasi loc………..EA

Dimineata am continuat drumul inspre Khartoum unde am ajuns la Blue Nile Sailing Club, un camping situat in centrul orasului Khartoum, chiar la locul unde se intalneste  Nilului Albastru cu Nilul Alb, unde temperatura era de 42 de grade C. Simteam cum lesinam. Foarte eroic am rezistat doua nopti sub pom dar a trebuit sa cautam un hotel si am gasit, cu aer conditionat, decizie ce am luat-o sa evitam moartea sigura care ar fi venit daca continuam sa stam in camping. Deoarece trecerea din Sudan in Egypt se face doar cu Feribotul peste lacul Nasser, feribot care circula doar o singura data pe saptamana, trebuie sa stam in Khartoum pana pe data de 2 August, iar apoi sa parcurgem circa 1200 de Km pana la granita si sa ne imbarcam pe Feribotul de pe data de 08 August.

450px-Khartoum_blue_nile   43129  Khartoum  Aceste fotografii sunt copiate de pe un site pe Net. – nu ne apartin si multumim celor ce le-au facut si publicat.

Acesta este planul de viitor si speram ca v-a functiona perfect. Ce v-a fi, ce vom vedea si descoperii prin desert pana la granita cu Egyptul, vom relata in blogul viitor, pana atunci sa ramaneti cu bine si toate cele bune de aici din Sudan.

Pentru a vedea intregul album te rog apasa pe linkurile de mai jos:

1. Buna dimineata. Ma numesc Nelu Picaso si sunt moderator la Radio Papucel. Felicitari pentru ceea ce faceti.Oriunde va veti afla prietenii de la Radio Papucel sunt alaturi de voi.
    Sa fiti sanatosi si sa va indepliniti visul.
    Va sarut ...cu drag Nelu.