vineri, 14 septembrie 2012

EUROPA

Data de 06 Septembrie 2012 a fost o zi foarte semnificativa prin faptul ca am trecut podul peste stramtoarea Bosfor-Dardanele, in Istanbul, ceea ce a marcat intrarea in Europa. Cu doar 6 zile in urma ne aflam in Africa, traversasem Marea Mediterana, am parcurs 1200 de Km in Asia, iar acum treceam podul sa calcam pe continentul Europa. Prea multe schimbari si prea multa informatie intr-un timp asa de scurt.

IMG_1292     IMG_1381 Podul peste Bosfor-Dardanele IMG_1343   Vederea de pe pod…… 

Istambulul ne-a coplesit prin frumusetea lui, aglomeratie, autostrazi intortocheate si cladiri vechi combinate intr-un spectacol reusit cu cladiri si arhitectura noua si cu gust, iar vorbind de gust, magazinele si tarabele pline de bunataturi pe gustul nostru, ne-am trezit ca suntem un pic hipnotizati si fascinati de tot ceea ce ne inconjura. Am stabilit in prealabil sa petrecem cateva zile in Istanbul, sa ne plimbam pe strazi fara frica si sa ne bucuram de abundenta de restaurante si magazine. Aveam o adresa de GPS pentru un camping care a luat cateva ore sa il gasim. Intr-un final, cu ajutorul unui Turc foarte amabil am reusit sa ajungem la acest loc care se afla pe malul Marii Negre. Un loc ca si o parcare, cu mult beton, ingradita cu plasa, unde ne-am intalnit cu o masina din Canada care era acolo de doua zile si spre surprinderea noastra ne-au spus ca doar cu o jumatate de ora inainte de venirea noastra, cineva le-a deschis usa de la masina si le-a furat Laptopul. Bun venit la realitate, ne-am spus si am realizat ca fiind in Europa inconjurati de oameni civilizati si nu de triburi salbatice, nu inseamna ca suntem in afara oricarui pericol. In prealabil a fost o senzatie de siguranta, o senzatie naiva care nu a durat din nefericire prea mult. Cheful si dorinta de a sta si vizita a inceput sa se evapore, la fel ca si apa de pe lacul sarat. Eram pe ultima suta de metrii si nu acceptam ideea de a fi opriti sau nici macar incetiniti de nimeni si de nimic, am simtit ca suntem plini de informatii si nu ar fi just sa continuam vizitarea de temple, moschee, muzee si cladiri caci nu simteam dorinta de a mai acumula mai multa informatie. Este ca si cum mananci o mancare foarte buna cu stomacul plin. Nu te bucuri de ea. De aceea am decis ca in ziua urmatoare sa plecam inspre Romania, iar in Istanbul sa ne oprim cand vom merge inspre Africa sa il vizitam si sa ne bucuram cu adevarat de frumusetile acestui oras Otoman.

IMG_1405   IMG_1393  IMG_1420

O plimbare pe faleza Marii Negre, urmata de restaurante si cafenele cu mancaruri bune si oameni minunati, fotografii din timpul mersului, a fost vizita noastra in Istanbul, dar a fost suficienta sa ne determine sa ne intoarcem.

IMG_1627   Camelia vinde fructe in piata centrala…..

Dimineata am plecat inspre Bulgaria cu planul sa ajungem in Bucuresti in aceasi zi, o distanta de 650 Km, care pentru noi in comparatie cu drumurile facute de-a lungul Expeditiei era chiar mica si fara probleme, dar din pacate nu a fost sa intram in Romania in aceea zi.

Pentru a vedea intregul album, apasa te rog pe linkul de mai jos: 

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/06092012TurciaIstanbulEUROPA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu