vineri, 14 septembrie 2012

Bulgaria

planul de acasa nu se potriveste cu cel din targ, este o zicala pe care cu totii o stim si pe data de 07 Septembrie s-a si dovedit adevarata, caci am plecat din Istanbul cu gandul sa ajungem in Bucuresti iar la granita cu Bulgaria am stat 5 ore, inconjurati de mii de masini cu numar de Germania cu soferi si pasageri Turci, care se intorceau din concediu in tara lor adoptata Germania. Nici macar nu ne-a trecut prin cap ca asa ceva v-a fi sa traim si in special la intrarea cu Bulgaria. Dar nu este calatorie fara peripetii, caci daca ar fi asa ar fi plictisitoare. Cinci ore de asteptare in caldura si claxoane de frustrare. Ne aflam intr-o mica revolutie. Oficialitatile de vama din Bulgaria se miscau in doua viteze si anume: incet si foarte incet. Visul de a intra in Romania pe data de 07 Septembrie, data ce reprezenta exact patru luni de cand Expeditia Drumuri Africane 2012 a plecat din cel mai Sudic punct al Africii si anume Capul Agulhas.

IMG_1752Frontiera cu Bulgaria  IMG_1765

Am stat la rand foarte cuminti si nerabdatori sa trecem de frontiera. Viza nu ne-a trebuit deoarece inca din Turcia am intrat cu pasaportul Romanesc, lasand-ul pe cel Sud African in bord. Avantajul de a avea doua pasapoarte. Dar Terracanul nu are doua pasapoarte, este doar Sud African, asa ca a trebuit sa cumpar asigurare pe o luna de zile ce a costat 166 US dolari. Foarte mult dar nu este tocmeala.

IMG_1782Confirmarea ca suntem pe drumul cel bun

Am avut planul initial de a vizita Bulgaria si anume, statiunile Burgas si Varna, dar din nou am renuntat datorita dorintei de a ajunge in Romania cat se poate de repede. Am optat pe traseul cel mai scurt spre Bucuresti si ne-am oprit la Nova Zagora, un orasel mic, curat si cu mancare buna, aproape ca la mama acasa. La restaurant seara am comandat carnat de casa si ceafa de porc, iar Camelia cotlet de porc. Mancand am realizat ca nu mai mancasem porc de patru luni, mai exact de cand plecasem din Africa de Sud. A fost foarte bun dar eram constienti ca porcul in Romania gusta mult mai bun. Tot in Bulgaria a fost primul loc de la plecarea din Africa de Sud unde am baut apa de la robinet, un lucru care nici nu il bagam in seama atata timp cat nu trebuie sa stai luni de zile in tari unde apa de la robinet nu este potabila. Un privilegiu deosebit care sute de milioane de oameni nici macar nu isi pot inchipuii ca este posibil.

IMG_1911 Tunel cu case deasupra…foarte frumos si interesant

Bulgaria este ca o sora mai mica a Romaniei, cam aceasi gena, este o introducere la Romania. Ne-am simtit foarte aproape de casa si fericiti. Drumurile nu sunt grozave, chiar rele in unele portiuni, deci au mult de lucru pana sa ajunga la standarde Europene. Nu am vizitat nimic special, dar viile si dealurile impadurite sau nu, ne dadeau o senzatie de bucurie si siguranta ca suntem aproape acasa. IMG_1947In directia aceasta este Romania….

Pentru a vedea intregul album, te rog apasa pe linkul de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/07092012EuropaBulgaria

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu