miercuri, 5 septembrie 2012

ADIO !!!!!!!!!!! Egypt

In ultima relatare din Egypt, eram cu nervii la pamant datorita birocratiei si a incompetentei dovedita de catre oficialitatile Egyptene, dar din nefericire era doar inceputul, doar o picatura in oceanul cel vast al minciunii, sarlateniei si avariei. Pe data de 22 august am sunat si vorbit personal cu agentul, Nagar Shipping, din Port Said care se ocupa cu organizarea si planificarea vaporului care trece Marea Mediterana spre Turcia si ne-a advertizat ca daca nu suntem in biroul lui pe 23 August la 9:30 nu mai prindem vaporul de sambata 25 August. Am anulat locuri de vizita ce erau planificate sa le facem in Cairo si ne-am indreptat inspre Port Said si la ora 9:00 eram in fata biroului, caci biroul era inchis si Nabil, bossul, nu a venit de cat la ora 11:00, ceea ce a marcat un inceput de relatie foarte fructuos. l-am intrebat cand pleaca vaporul si ne-a asigurat ca Sambata 25 si ca noi vom conduce masina in vapor, nu trebuie sa dam cheile la nimeni si ei se vor ocupa de totul ce tine pasageri fara nici o problema, iar pentru Terracan este un alt agent care se ocupa de actele masinii, agent cu care trebuie discutat separat. Nabil ne-a spus intitial ca plata pentru a ne imbarca noi si Terracanul este : 600 US Dolari masina si soferul si 300 US dolari pe pasager iar comisionul lui este de 125 US dolari. L-am intrebat daca se poate sa ne faca o reducere si s-a uitat la mine cu o privire in care am citit mesajul: tu esti alb, turist,trebuie sa ai bani si nu stiu ce reducere iti trebuie??  dar in cuvinte mi-a spus ca daca vreau o reducere sa sun la agentia din Alexandria, cum ar veni, agentia “mama” si sa intreb acolo. Bineinteles am sunat si am vorbit cu o creatura pe numele de Hain ( sau cam asa ceva) o femeie foarte artagoasa care prima intrebare a fost “ din ce tara sunt??” iar dupa intrebarea daca nu poate sa imi faca o reducere m-a informat ca ba da poate si chiar are sa imi dea o oferta foarte buna si anume : 850 US dolari pentru masina si 300 pentru pasager iar comisionul ramane 125 US, deci plecasem de la 1025 Dolari si acum dupa oferta ajunsesem la 1275 dolari.  Am simtit ca ori nu ma fac eu inteles ori discut cu tampiti. I-am spus ca pretul initial era mai mic, la care mi-a explicat ca Nabil nu stie ce face…….deci agentul ei …..de ce il tine aici???? daca nu stie ce face….sau tot ceea ce Nabil face este sa tortureze mental fiecare turist care are nevoie de serviciile acestui Feribot. Dupa discutii mai aprinse am ajuns la suma finala de 1175 dolari. Eram prea obosit sa continui sa inteleg ce se intampla si cum este posibil ca acesti oameni sa conduca o companie. Am platit, mi-a dat chitanta in araba si am plecat la urmatorul agent sa rezolvam cu masina. Actele masinii costa 334 US dolari, asta include vama, care nu inteleg de ce trebuie platita de doua ori, la intrare si la iesire, predarea numerelor egyptene, comisionul agentului si multe altele care nici macar nu stiu ce sunt . Pentru a rezolva toate actele acestea, in ciuda faptului ca platesti agent, a trebuit sa ma plimb din birou in birou si dintr-o parte in alta a orasului doua zile sa rezolvam cu actele. Terracanul a trebuit sa il parcam in garajul vamii deoarece numerele egiptene au fost predate si nu mai ai voie sa conduci . Sambata pe data de 25 August am predat camera la hotel si asteptam un telefon de la Nabil sa mergem la vapor. Nabil nu a mai raspuns, a plecat in concediu si disparut a fost. Am mers la biroul Nagar si acolo am cunoscut o alta creatura la fel de parsiva si incompetenta ca si seful lui, pe numele Mohamed. Ne-a spus cu un ras sarcastic ca vaporul nu pleaca sambata si poate duminica sau luni….bineinteles toate aceste presupuneri urmate de permanenta zicala “ daca are sa vrea Domnul “ si Domnul bineinteles este forta aceea divina pe care isi pun speranta si la care se roaga de 6 ori pe zi si bine fac caci doar o forta divina poate sa-i mai salveze si sa le lumineze calea sa ii faca oameni mai buni si mai onesti.

Aceste promisiuni goale le-am auzit timp de 10 zile, timp in care a trebuit sa platim pentru hotel, mancare, parcarea Terracanului in vama , toate aceste plati care impreuna erau in jur de 100 USdolari pe zi intr-o lume normala cu oameni care stiu ce inseamna afaceri si se gandesc la viitor si nu doar la ziua de astazi ar fi trebuit sa fie platite de catre agentie……..dar nu in Egypt!!!!!

IMG_0168   IMG_0153 IMG_0226 Oficiul meu timp de 10 zile in Port SaidIMG_0229Si al Cameliei

In una din zile, sa mai uitam de stresul de zi cu zi, am decis sa mergem sa facem o baie in Marea Mediterana si sa stam la plaja. Cand am ajuns la plaja din Port Said nu ne-a venit sa credem ce ne vedeau ochii. Plaja este acoperita de gunoi, sute de metrii de plaja acoperita in sticle de plastic, pugi, cutii de carton, badoage de cola, este exact ca si cum ai face plaja in locul unde se arunca gunoaiele orasului. De necrezut ca asa ceva exista si ca locuitorii acestui oras pot sa fie proprii lor dusmani. Era ceva lume pe plaja si cel mai trist este lucrul ca se pare ca nici nu le pasa. Copii se jucau printre gunoaie, scoici si nisip. Apa a fost foarte calda si placuta dar vederea plajii dinspre mare parca este mai trista, deci nu am stat in apa mai mult de 10 minute, am facut cateva fotografii sa le arat intregii lumi sa vada cum se traieste intr-o tara araba. Gunoiul peste tot, pe strazi, pe plaja, in birouri si in toate institutiile de stat si particulare. Peste tot si mult. O natiune murdara care se pare ca gunoiul face parte din cultura araba. Trist si rusinos mai ales pentru o civilizatie antica care inca nu au invatat ca gunoiul nu este nici frumos si nici sanatos.

IMG_0345     IMG_0233Plaja din Port Said

Turistii care vin sa viziteze Egiptul sunt luati cu autocarul de la aeroport, dusi in una din statiunile la Marea Rosie unde intradevar este frumos ( am auzit), caci plajile sunt curatate de catre hoteluri si stau acolo sa se bucure de soare si hospitalitatea Egiptenilor, dar adevarata fata a Egyptului este cu totul alta si este foarte trista.

Cum am mai spus si in trecut, nimic nu este pentru totdeauna, bune sau rele, toate trec si acum cand scriu sunt in cabina vaporului Apollonia, cu Terracanul care este parcat in burta vaporului si ne indreptam cu doar 7 noduri inspre Mercin, Turcia, unde vom ajunge dupa trei zile de spart valurile Mediteraniei si vom pune piciorul si cauciucurile in Asia.

Pentru a vedea intregul album, apasa te rog pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/23082012EgyptPortSaid

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/29082012EgyptPortSaid

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/29082012PortSaidBeachfront

Un comentariu:

  1. Bine ca a trecut. Nu ma asteptam sa aveti problemele cele mai mari in Egipt.
    Principalul e ca ati trecut sanatosi peste toate.
    Drum bun in continuare.

    Marcel

    RăspundețiȘtergere