sâmbătă, 25 august 2012

Nervi, Bani si Gust Amar

Opt zile am asteptat in Portul Aswan din Egypt sa vina Terracanul din Sudan si sa putem pleca. Este ceva de nedescris, sistemul birocratic, haosul si lacomia oficialitatilor din acest port, un haos care este sustinut de un grup de sarlatani lacomi si fara scrupule, un grup de hiene care din pacate te intalnesti cu ele chiar la intrarea in aceasta tara antica si carora nu le pasa de impresia ce si-o face fiecare calator care ajunge in acest loc. Ultimele doua zile din cele opt, au fost pline de nervi si certuri, iar aceste certuri au fost intre mine si acel zis “Fixator” sau Agent care ar fi trebuit sa faciliteze lucrurile sa mearga mai repede, dar lacomia, prostia si caracterul acestui “Agent” pe nume Mohamed Abouda care este o rusine a Egyptului si imi da un gust amar numai cand ma gandesc. In ciuda faptului ca cere o groaza de bani pentru nimic, nu este capabil sa faca nimic si nu are nici cea mai mica idee sa discute cu clientii. Ca un sfat pentru cei ce vor face aceasta expeditie in viitor, recomand sa nu foloseasca aceasta persoana sub nici o forma, si sa foloseasca serviciile unui alt individ pe numele de Kamal. Kamal este mult mai bun in ceea ce face si mai putin sarlatan. Birocratia din Egypt la ora actuala este ceva de strigat la cer si cum am discutat cu oameni adevarati, intalegand frustrarea ce am avut-o mi-au spus ca inteleg deplin ceea ce simt si Eu sunt frustrat de sistem doar de 8 zile pe cand Egyptenii sunt asa de decade intregi, deci trebuie sa inteleg motivul pentru care nu au mai putut sa reziste si au trebuit sa faca Revolutie. Ii inteleg pe deplin, deoarece si in Romania a fost la fel inainte de revolutia la care am participat si eu pe deplin si din pacate ca si in Romania sistemul sa se schimbe trebuie exclusi acesti paraziti ai tarii, dar acest lucru nu se intampla peste noapte. In final am considerat ca nu are nici un rost sa ma bat cu “ morile de vant “ si de fapt sunt aici doar in tranzit si nu trebuie sa las energia negativa a cestor jigodii sa imi strice Expeditia. Am platit ( nu stiu pe ce si pentru ce ), mi-am luat masina si am plecat cat am putut de repede din acel port corupt si plin de hiene. Egyptul are probleme mari la momentul acesta, este criza de energie, de combustibil si de speranta spre un guvern mai bun si o viata mai destresata.

IMG_8864Prin Sahara          IMG_8852Pod peste Nil

Din fericire, procentajul oamenilor buni este cu mult mai mare comparativ cu Jigodiile iar de cand am plecat din Aswan am intalnit doar oameni fantastici. Expeditia si-a urmat traseul la Luxor, un oras pe malul Nilului, frumos si plin de temple unde am stat 2 zile. Baza economica a orasului Luxor este turismul si doar turismul care din pacate ( si nu ma mir daca la intrarea in tara, pentru prima impresie, au oameni ca Mohamed Abouda) este aproape gol. O asa mare infrastructura pentru turisti, acum zace ne folosita in asteptarea ca maine v-a fi mai bine. Vapoare de croaziera cu zecile stau ancorate pe Nilul maret si fantastic, restaurantele sunt goale, iar hotelurile supravietuiesc din banii facuti in trecut. Este tragic dar adevarat. Din cauza lipsei de turisti, multitudinea de vanzatori de toate felurile si formele, iti fac viata imposibila , sarind pe tine la orice pas si ne lasandute nici sa respiri o secunda fara sa fi hartuit, ceea ce face orice vizita sau o simpla iesire pe strada la plimbare, un calvar care devine obositor mental.

In Luxor sunt trei importante zone de vizitat si anume Templul Luxor care a fost construit de numerosi faraoni, ca Ramses III, Tutankhamun si altii, deoarece o asa capodopera si maretie nu poate fi construita intr-o viata umana. Templul Karnak este la nu mai mult de 3 Km distanta de Templul Luxor si este mult mai mare si te impresioneaza cu padurea de columne, mai precis 134, care variaza ca inaltime, intre 10 metrii si 21 de metri  cu un diametru de pana la 3 metrii. Toate aceste columne sunt situate intr-o sala de 5000 de metri patrati. Aceste doua temple au fost unite de o alee cu mii de Sfinxsi care formeaza o imagine foarte impresionanta.

IMG_9047Sfinx la Templul Luxor   IMG_9060

IMG_9177Templul Luxor, aleea cu Sfinxsi   P1070269 Camelia la discutii cu Arabii  IMG_9641Columne la Templul Karnak

Tot in Luxor, care de fapt a fost capitala Egiptului antic, si purta numele de Thebes, se afla si Valea Regilor ( the Valley of the Kings ), unde sunt mormintele faraonilor. Aceste morminte sunt niste tunele sapate in munte, compuse din mai multe incaperi in care se puneau haine, unelte, arme, mancare, bijuterii, pentru a fi la indemana faraonilor cand se vor reintoarce la viata. Faraonii aveau puterea absoluta si este de inteles de ce nu se concepea ca si ei pot murii si de fapt moartea este doar o situatie de moment si se vor intoarce la viata. Capelele sunt pictate cu diferite caractere zeesti si mesaje scrise in hieroglife.

IMG_9293 Valea Regilor….mormintele sunt sapate in muntele de piatra  IMG_9307Colosis……..cred ca de aici vine cuvantul Colos

Pentru a vedea intregul album, apasa te rog pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/16082012AswanToLuxor

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/17082012LuxorTemple

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/171808EgyptLuxor

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/18082012LuxorTemplulKarnak

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/18082012LuxorValeaRegilor

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/18082012LuxorNile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu