marți, 28 august 2012

Desertul Sahara

Dupa experienta din Aswan, de abea am asteptat sa plecam dar bineinteles cum nimic nu este usor in Africa, nici de data aceasta nu am fost lipsiti de peripetii. In Sudan motorina este din abundenta la pretul foarte mic de numai 45 centi americani, dar stiind ca in Egypt este si mai ieftina am intrat cu rezervorul la Terracan, gol, caci in Egypt pretul este de 20 centi americani. Decizia aceasta s-a dovedit sa nu fie chiar buna, deoarece in ciuda faptului ca motorina este extrem de ieftina……..nu o gasesti. In jurul orei 14.30 am iesit din port si nu am mai vrut sa petrecem nici macar un minut in Aswan, dar cu rezervorul gol nu mergi prea departe si mai ales daca te indrepti inspre desert. Am oprit la o statie de benzina si bineinteles nu aveau motorina dar un Egyptean fantastic de amabil a venit cu mine sa cautam la alte statii. Intr-un final la o statie avea combustibil dar coada de masini era peste 3 Km, dar cum aici totul merge pe cunostinte si bacsis nu am stat la coada si am reusit sa umplu rezervorul cu 75 de litri, care in final m-au costat mai mult de cat in Sudan. Prima Oaza din desert era la 500 de Km iar din motive de securitate nu ai voie sa pleci din oras dupa ora 18:00 sau daca politia stie ca nu ajungi la destinatie inainte de inserat, te opreste. Mi s-a recomandat sa merg pe Desert Highway, o autostrada care nu trece prin localitati, deci este mult mai rapida, decizie ce nu a trebuit prea multa gandire, dar doar dupa 30 de Km am fost oprit la postul de control si intors inapoi. Deja se facuse ora 17:00. M-am intors in Aswan si am luat drumul prin sate, un drum plin de oameni si movile de reducere a vitezei, dar am reusit sa trec de posturile de control, ceea ce a fost un lucru bun. La destinatie am ajuns la ora 22:00, si am condus 3 ore prin intuneric, un lucru ce mi-am propus inca de la inceputul expeditiei sa nu o fac niciodata, dar simteam sa “ fug “ cat mai departe de energia negativa de la frontiera. Condusul noaptea in Egypt este ceva ce numai daca esti bolnav psihic o faci, deoarece Egiptenii conduc noaptea fara faruri si fara stopuri. Stiu este greu de crezut si inteles dar este adevarat. Se bazeaza pe luminile de la stalpi, sau lumina Lunii si cand se apropie de ceva cupleaza pe faza lunga. Nu sti ce sa faci?…sa razi sau sa plangi. De ce fac asta nu stiu, poate ei cred ca economisesc becurile sau bateria, in orice caz ambele scuze sunt o prostie care foarte usor te poate costa viata ta ( care la urma urmei daca gandesti asa poate merita sa mori) dar este foarte pacat de cei din jurul tau care sunt nevinovati. Spre fericire am ajuns cu bine in Oaza si am deschis cortul in mijlocul desertului unde am dormit sub cerul instelat, inconjurati de linistea profunda a nimicului. O vulpe de desert a fost singura vietate care si-a facut aparitia pentru a manca ceva.

clip_image001Martin Arabul (port turban sa par ca sunt localnic) credeti ca am reusit?clip_image002 Cine mi-a furat Turbanul?????

Dimineata devreme am continuat drumul care serpuia printre canioane, dealuri de roca si dune de nisip si din cand in cand treceam prin cate un sat unde spre surprinderea mea intotdeauna am gasit motorina, care bineinteles de fiecare data costa diferit deoarece pompa arata cati litrii cumperi dar nu arata cat trebuie sa platesti, asta ramane la aprecierea fiecarui benzinar si credeti-ma nu prea ai nici o sansa de negociere in desert si Ei stiu asta. Ca sa ajungi la Cairo sunt trei variante. Prima este sa mergi pe autostrada ( plictisitor si nu este genul nostru), a doua este pe coasta de Est de-a lungul Marii Rosii, unde este foarte frumos si turistic, dar plaji am mai vazut de multe ori si are sa mai vedem, asa ca la fiecare kilometru parcurs prin desert, ne venea sa ne pupam de fericire pentru decizia ce am luato de a lua varianta aceasta. Distanta este mai mare cu 700 de Km dar motorina fiind foarte ieftina, nu conteaza.

clip_image003In mijlocul Nimicului….

In aceste Oaze sunt izvoare naturale care alimenteaza cu apa potabila si care da viata. Plantatii de curmali, culturi de orez, porumb si verdeturi apar printre dunele de nisip. Este un spectacol de viata si moarte, unde apa este regizorul.

clip_image004Viata si Moarte…..

In drumul spre Cairo prin desertul Sahara sunt doua zone foarte distincte si anume Desertul Alb, care poarta numele acesta datorita formatiunilor calcaroase si Desertul Negru. Nimic nu te poate pregatii pentru ceea ce am vazut in Desertul Alb. Este o adevarata capodopera a naturii, o expozitie de arta naturala care este foarte dificil si nici nu am sa incerc sa descriu in cuvinte deoarece frumusetea acestui loc este imaginatia fiecaruia dintre noi si daca asi incerca sa o descriu nu ar fi corect. Fotografiile vorbesc . Doar un lucru vreau sa mentionez, conducand printre aceste formatiuni, nu te simti pe Pamant. Ai senzatia ca esti sub apa si conduci printre corali. Fantastic si nemasurabil cu nimic ce am vazut pana acum. Doar FANTASTIC…… Dimineata ne-am trezit inconjurati de aceste statui naturale si am petrecut o zi admirand si fotografiind peisajul.

clip_image005Desertul Alb clip_image006Vedere din cortclip_image007 clip_image008

Cu regrete a trebuit sa plecam si ne-am indreptat inspre Desertul Negru. O baie in asa zisa Oaza, care de fapt era un bazin de acumulare a fost fantastic de bine venita, inainte de a intra intr-o alta “ fata “ a desertului. Nisipul cel galben auriu este acoperit de pietre negre care impreuna formeaza o imagine bicolora care nu am mai vazut. Foarte interesant si deosebit.

clip_image009La plimbare prin Desertul Negruclip_image010 Un buchet de trandafiri de desert pentru toate femeile ce urmaresc blogul nostru…..iar pentru barbati – o bere rece cand ne vom intalnii-----

clip_image011clip_image012O baie in Oaza…….cu localnicii

Dupa 1500 de kilometri parcursi prin Desertul Sahara a trebuit sa acceptam cu regrete in suflet ca s-a terminat si am intrat in Giza, Cairo, unde alte minunatii de data aceasta facute de om, ne asteptau.

Pentru a vedea intregul album, apasa te rog pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/19082012EgyptSaharaDesert

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/20082012SaharaOazaFarafra

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/21082012SaharaDesertulAlb

Un comentariu:

  1. Vedeti dvs. cei din desert sunt obisnuiti sa aiba grija de sursele de apa pretuindule ca pe ochii din cap.La noi nu suntem capabili nici macar sa captam apa de ploaie cu un rezervor:http://foseministatii.ro/category/rezervoare-subterane/
    Sau sa protejam raurile si lacurile prin folosirea unor fose septice sau statii de epurare certificate ca cele de aici:http://foseministatii.ro/category/fose-septice-ecologice/

    RăspundețiȘtergere