marți, 10 iulie 2012

Kilimanjaro, Acoperisul Africii

Luni, 02.Iulie, am lasat minunatul Ocean Indian si nebunia din Dar es Salaam sa ne continuam expeditia. Planul a fost sa parcurgem 650 de Km inspre Nord si sa ajungem la Arusha la Campingul Maserani. Arusha si Moshi sunt doua localitati aproape una de alta, unde se fac toate planurile de a urca pe Muntele Kilimanjaro sau de a intra in Parcurile Nationale Serengeti, Lacul Manyara si Craterul Ngorongoro. Drumul pana la Arusha a fost fara evenimente deosebite, aceleasi accidente, aceasi politie si aceleasi autobuze care “zboara” in zonele de restrictie 50Km/h cu 120Km/h. Dar ne-am obisnuit cu ele deja si nu le-am bagat in seama.

IMG_2689 Feribotul din Dar es Salaam   IMG_2715 Plantatie de Sisal din care se face sfoara…….

Dar cu ce nu am fost deloc obisnuit este faptul de a vedea in oglinda retrovizoare Muntele Kilimanjaro. Este o minunatie inalta de 5895 de metrii, ceea ce il califica sa fie cel mai inalt munte din Africa si sta maret cu varful acoperit de gheata, ca un batran care a vazut multe si continua sa supravegheze intregul continent. Am avut mare noroc sa il putem vedea , deoarece in perioada aceasta este acoperit de ceata, dar cand am trecut pe langa el si-a descoperit frumusetea pentru nu mai mult de o jumatate de ora ceea ce a fost suficient sa ne faca sa stam cu gura cascata. Am avut in planul Expeditiei sa urcam pe varf dar acest lucru necesita aproximativ 2 saptamani, timp pe care nu il avem la dispozitie deoarece ne grabim sa trecem de Sudan care se pare ca problemele politice se inrautatesc si in situatii din acestea se inchid granitele, ceea ce ar fi un dezastru pentru expeditie. Am promis ca vom venii inapoi sa vedem si privelistea din varful muntelui.IMG_2797   IMG_2864

 

 

Dupa 12 ore de condus, am ajuns la Campingul Maserani, care era plin de turisti de pretutindeni sa viziteze Muntele si Parcurile Nationale. Am luat decizia sa nu mergem cu Terracanul in Serengeti din motive de protejare ci sa mergem cu o masina de safari care ne –a costat mai mult de cat cu masina noastra dar stricaciunile dupa un drum in Serengeti te pot costa inzecit . Dupa negocieri, am batut palma la pretul de 1500 US pentru 3 nopti si 4 zile. Decizia s-a dovedit sa fie fantastica, deoarece drumul este ingrozitor de rau.

Pentru a vedea intregul album apasa te rog pe linkul de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/02072012TanzaniaArushaKilimajaro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu