miercuri, 27 iunie 2012

Dupa 10 mii de Km. din nou cu picioarele in Oceanul Indian

Titlul explica totul pe scurt, dar cum Expeditia Drumuri Africane 2012 nu este nici pe departe scurta, am sa elaborez. Deci, acum 50 de zile in urma am plecat din locul unde se intalnesc cele doua Oceane ce spala tarmurile Africii, Atlanticul si Indian. Expeditia a continuat pe tarmul Vestic al Africii, de-a lungul Atlanticului pana la Capul Bartolomeo Dias, in Namibia, apoi am continuat Nord-Est inspre coasta sa ne intalnim din nou cu apa calda a Oceanului Indian.

IMG_0783Din Cape Town pana in Romania, nici nu este mult…doar 1.5 Metrii pe harta……

Pe data de 23/06/2012 am ajuns in Dar es Salaam, Tanzania si bucuria de a vedea din nou Indianul este imposibil de relatat in scris. Nu cred ca am plans, dar nici departe nu am fost. In cei 10 mii de Km. parcursi pana acum, am trecut prin stepe, deserturi, campii, munti, paduri si jungle, am trecut peste rauri, cu apa si fara, lacuri si cascade uriase. Toate acestea le-am trecut cu bine si le-am impartasit cu voi toti, cat am putut de corect si de elaborat.

Dar es Salaam, in traducere din Araba, Paradisul Pacii sau Portul Pacii (nici localnicii nu stiu exact cum se traduce si se contrazic intre ei), este dupa cum stiti capitala Tanzaniei, un oras care dupa informatiile de pe internet, are o populatie de 2.8 milioane, dar dupa realitate si spusele localnicilor sunt cel putin 6 milioane. Deoarece nu este sistem de metrou, toata activitatea se desfasoara la suprafata, unde strazile care sunt inguste ( doua benzi in 98% din cazuri) nu pot acomoda multimea de lume, masini, motorete, biciclete si tuc-tucuri (motorete pe trei roti, folosite ca taxiuri). Este un HAOS, dar am reusit sa il strabatem fara probleme (hakuna matata, in Swahili)si sa ajungem la feribotul pe care ne-am imbarcat sa trecem pe o peninsula unde stam la un camping.

IMG_0836IMG_0857

Trecerea cu Feribotul a fost foarte scurta, doar 10 minute (30 minute a durat imbarcarea), am stat in masina inconjurati de sute de localnici, ne-am simtit ca si cum am fi fost blocati intr-o demonstratie. Campingul este chiar pe malul Oceanului, foarte frumos si ingrijit, cu toate facilitatile, excluzand faptul ca apa, atat la dus, ghiuveta si piscina este sarata, deci aici nu avem teama de bacterii in apa cum a fost in Malawi si de fapt in toate lacurile si raurile din Africa, dar avem sare peste tot. Totul este sarat. In dus, sapunul devine piatra si este in zadar sa incerci sa faci clabuci, deci am renuntat la sapun.

Deoarece valurile se sparg la aproximativ 10 Km de mal, unde sunt coralii, Oceanul la mal este foarte calm, ceea ce face inotatul sa fie posibil, in comparatie cu plajile din Durban, Africa de Sud unde valurile se sparg la mal iar a face baie este ca si cum te-ai afla intr-o masina de spalat haine. Fluxul si refluxul, care este un ciclu de 6 ore, este foarte vizibil, aici in Dar es Salaam, diferenta fiind de circa 700 de metrii. La fiecare reflux, plaja se umple de localnici, in special femei care cauta ceva ce se poate manca(creveti, pesti mici, scoici vii) sau ceva ce se poate vinde (scoici moarte,pietricele, sau ce aduce valul). Peisajul este total diferit la fiecare 6 ore.

IMG_1029_001Reflux    IMG_1130_001Flux   IMG_1048 La culesIMG_1105IMG_1354Arata ca Napoleon….foarte simpatica

Motivul de ce am venit la Campingul Mikadi, excluzand faptul ca este frumos , vom lasa Terracanul aici in parcare pe perioada cand vom merge pe insula Zanzibar, unde nu putem sa luam masina cu noi. Campingul este bine pazit si am fost surprins sa vad ca paza este asigurata de catre oamenii din tribul Masai. Masaii sunt predominanti in Kenya si se ocupa cu cresterea vitelor. Sunt imbracati intr-o panza rosie, au sabie si bata si sunt foarte slabi si inalti. Aparent localnicilor le este frica de ei si ii respecta, iar Masaii sunt onesti si foarte vigilenti. Am sa organizez o vizita in Kenya la un trib de Masai sa aflam mai multe despre ei.

IMG_1495

 

In Mikadi vom sta cateva zile inainte de a continua Expeditia in Zanzibar. Va doresc tuturor toate cele bune si aveti grija de voi si de cei din jur.

Pentru a vedea intregul album, va rog apasati pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/23062012MorogoroSiDarEsSalaam

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/24062012DarMikadi

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/25062012TanzaniaPlajaMikadi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu