duminică, 3 iunie 2012

Pestele Tigru si Crocodilii

Astazi 02 Iunie a fost o zi in care am facut cunostinta cu doua specii de animale care nu sunt deloc rusinoase sa-si arate dintii .

Dimineata la ora sase am inchiriat o barca si un ghid sa merg la pescuit pe Lacul Kariba si anume sa prind renumitul, Pestele Tigru (Tiger Fish) care este renumit prin faptul ca este foarte greu de prins si cand ai sansa sa il prinzi, necesita o tehnica deosebita de a putea sa ajungi sa pui si mana pe el, adica sa il poti scoate din apa. Este un peste rapitor, foarte iute, frumos si fioros la aratare deoarece are niste dinti chiar mari si ascutiti si tesutul in gura este foarte tare, ceea ce face ca acul sa nu strapunga pielea, deci in orice moment poate sa scuipe acul si sa il scapi inainte de al aduce in barca sau al trage pe mal. Este unul dintre cei mai impaiati pesti ca trofeu. Am plecat cu barca si spre surprinderea mea la nici 30 minute dupa ce am plecat, am reusit sa prind unul si sa il aduc in barca. Norocul incepatorului. Nu a fost mare, a avut doar 30 cm asadar l-am filmat , caci camera de fotografiat nu am avut-o la mine si l-am lasat inapoi in lac sa mai creasca. Pana la ora 12:00 am continuat sa pescuiesc si am mai avut o tentativa in care l-am agatat, l-am tras pana la barca, l-am vazut, era mult mai mare de cat cel precedent dar ca in orice poveste pescareasca “ pestele cel mare intotdeauna scapa”. Da …..l-am scapat si m-am uitat la el cum se duce dand din coada inspre adancurile lacului.Asa este pescuitul, nu intotdeauna castiga pescarul. Sunt foarte bucuros ca am avut ocazia sa prind unul si sa pot filma sa impartasesc cu voi cititorii cum arata acest peste minunat. Am sa incerc sa upload clipul video cat de curand.

Spre dupamasa am organizat un safari la ferma de crocodili care este sitiuata chiar langa Campingul unde stam, de fapt apartine aceluiasi patron. In drum spre lacurile cu crocodili am vazut o abundenta de alte animale. Zebre, antilope, porci mistreti, struti, pasari de balta , un adevarat spectacol al vietii salbatice. La lacurile cu crocodili am ramas stupefiat. Am mai fost la ferme de crocodili in Africa de Sud de multe ori in trecut, dar nu am vazut atatea crocodili la un loc niciodata pana acum. Ferma are 80 000 de crocodili mici, de pana la 1 metru lungime si 3000 de crocodili maturi.

IMG_8168IMG_8146IMG_8118IMG_8128

Crocodilii maturi sunt tinuti intrun loc foarte natural, unde pot vana singuri peste din lac si pasari,exact ca si in libertate, se imperecheaza si  produc oua, care sunt luate din cuib si clocite in incubatoare pentru, intre 75 si 80 de zile, dupa care sunt pusi in amenajari separate si se cresc pana la marimea potrivita, in functie de cerintele cumparatorilor. Crocodilul se consuma in intregime. Pielea dupa cum stim este tabacita si se foloseste la incaltaminte, curele, posete ,tot ce se poate face din piele, iar carnea este si ea consumata, este chiar foarte populara in Africa, Asia si unele restaurante din Europa. Carnea, sa incerc sa explic cum arata si cum gusta, este o carne alba si arata ca si cea de gaina si gusta ca si pieptul de gaina. Este greu de facut diferenta in aparenta si gust, intre cele doua. A fi inconjurat de atatea crocodili este un simtamant de groaza. Nu este nici un pic de duiosenie in animalul acesta preistoric. Crocodilii mananca foarte putin si in special iarna, deoarece au metabolismul si digestia foarte redusa. Un crocodil adult poate sta fara sa manace luni intregi. Mergeam cu masina de Safari pe marginea lacului si in fiecare parte a masinii erau crocodili, unii mai incapatanati nu vroiau sa se dea la oparte sa putem trece si incercau sa muste din masina. Un spectacol unic si in acelasi timp infricosator. Fotografiile vor explica mai bine senzatia. Nu am rezistat sa nu fac o poza langa un crocodil, la doar 2 metrii de el, bineinteles inima imi incetase sa bata, dar mi-am invins frica.

IMG_8211IMG_8205

Maine dimineata vom pleca din locul acesta minunat, o adevarata oaza pe malul Lacului Kariba, un Camping cu toate facilitatile care nu stim cand ne vom mai intalni cu asa ceva, cu antilope, zebre, struti, maimute, care te inconjoara tot timpul.Este un loc minunat care ne-a ramas la suflet si oameni ca familia Jordan care sunt propietarii acestui loc au creat aceasta oaza a placerii. 

Pentru a vedea intregul album te rog apasa pe linkul de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/02062012ZambiaMonkeysAtSiansowa

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/02062012ZambiaCrocodileFarmSiansowa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu