joi, 21 iunie 2012

Supa de Cocos in Malawi

Astazi 13 Iunie este o zi de sarbatoare aici in Malawi, sarbatoare care o sarbatorim doar eu si Camelia, iar motivul este ca Mancam Cocos. Ieri am comandat o gaina din sat, deoarece in ciuda faptului ca suntem pe malul Lacului Malawi, al treilea ca marime din Africa, pescuitul este foarte prost. Apa foarte mica la mal, deci sa ajungi la apa adanca trebuie sa mergi cu barca peste 1 kilometru, iar ca sa prinzi ceva decent trebuie sa mergi circa 4-5 ore cu barca .Barca cu motor nu prea sunt iar cele care sunt, stau pe mal caci nu este benzina. Am incercat cu Makoro,(barca traditionala) care este o barca facuta dintr-un trunchi de copac, dar este ca mersul pe sarma. Intr-un final, dupa mai bine de 12 ore a venit cineva, nu cel cu care vorbisem initial si mi-a adus un cocos de o frumusete . A fost foarte frumos viu, dar in oala este mult mai dragut. Acum cand scriu, ma uit la oala in care fierbe si de abea astept sa mananc o supa. Nu am mancat supa de mult timp, de fapt de cand am plecat de acasa. Maine am sa fac un gratar din ce a ramas. Mancarea in Malawi este foarte limitata. Se consuma mult peste uscat, Kasava, care este o radacina asemanatoare cu cartoful dulce dar se usuca si se face faina care se amesteca cu frunzele de Kasava. Se mananca si fripta in ulei ca si cartofii prajiti. Carnea de vita este foarte rara, iar cea de porc o gasesti doar daca cumperi un purcel intreg. Nu am vazut macelarii, iar magazinele (care sunt foarte putine si foarte mici) nu au varietate de produse. Tara este foarte saraca, cea mai saraca ce am vazut pana acum, nu sunt bani sa importe nimic, iar fabrici nu am vazut. Am trecut prin Mzuzu, care este al doilea oras ca marime si capitala provinciei de Nord si a trebuit sa fim foarte atenti sa nu clipim caci am fi trecut fara sa il observam. Lumea in sate, mai ales. traieste ca acum 2000 de ani, este ceva de neinchipuit ca in secolul acesta mai sunt oameni care traiesc asa. Din pacate aceasta este realitatea si tot ceea ce putem face este sa speram sa se schimbe cu cat mai repede cu atat mai bine. Principalul eveniment astazi este ca mancam cocos si sunt foarte fericit, iar acum trebuie sa inchei deoarece supa este gata si nu mai am rabdare.

Pentru a vedea intregul album te rog apasa pe linkul de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/08062012MalawiMarketday

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/09062012MalawiFishingInMokoro

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/09062012MalawiKandeBeach

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/13062012MalawiChickenSoup

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu