marți, 5 iunie 2012

Ultima zi in Zambia

Sinazongwe si Siansowa Peninsula pe malul Lacului Kariba au fost doua locuri minunate, cu multe surprize placute, intamplari inedite, ca pescuitul pentru Pestele Tigru si intalnirea asa de apropiata cu crocodilii. Animalele si pasarile, mai ales Vulturul Peste, m-au impresionat profund. Deasemenea oamenii au fost foarte amabili si hospitalieri. Din pacate, expeditia nu ne lasa sa stam prea mult intr-un loc, asadar a trebuit sa plecam si sa spunem “ La Revedere “. Am pus azimutul pe Lusaka, capitala Zambiei si dupa 378 de kilometri am ajuns in Lusaka. Un oras mare, cu infrestructura buna, destul de frumos si curat, intradevar se vede ca se merge inspre bine. Sunt convins ca prietenul meu George Couvaras care a trait acolo si a plecat acum 30 de ani, nu ar mai recunoaste locurile. Si asta este bine, deoarece arata ca Africa nu sta pe loc si incet dar sigur vrea sa ajunga la standarde daca nu la fel dar aproape de cele Europene. Campingul de langa Lusaka a fost jenant, poate si obisnuiti cu cele de pe Lacul Kariba, care ne-au dat o senzatie de salbaticie Africana dar in acelasi timp foarte organizate si puse la punct. Viata este bazata pe comparatie. Nu ne place ceva deoarece am avut mai bun in trecut. Asa se explica si saracia si conditiile din partea rurala a Africii. Oamenii care locuiesc in partile rurale, par fericiti chiar daca trebuie sa care apa de la 10 kilometri si chiar daca inca in secolul acesta in care traim, Ei inca locuiesc in case de paie, fara curent electric sau alte facilitati, deoarece nu stiu cum se traieste altfel. Cand treci prin locuri rurale, iti fac cu mana si un zambet enorm se dezvaluie pe fata lor, parca ar vrea sa iti tranzmita multumiri ca ai venit prin tribul lor sa ii vizitezi, chiar daca tu treci cu 80 de kilometri la ora si lasi un praf in urma de nu se mai vede nimic. Nu se supara ca ii umpli de praf, se bucura ca treci pe acolo.

IMG_8427IMG_8853

De la Lusaka am plecat spre Chipata, ultimul oras din Zambia inainte de a trece in Malawi. Drumul pana in Chipata a fost lung, 560 de kilometri, care a serpuit printre dealurile impadurite ale Zambiei. A fost asfalt destul de bun, bineinteles cu cate o gaura care aparea inopinant de nu aveam nici o sansa sa o ocolesc si la 100 k/H, Terrracanul plangea cand se izbea de craterele din sosea. O data am incercat sa ocolesc si a fost foarte aproape rasturnarea, asa ca am redus viteza si am preferat sa merg mai incet de cat sa pun capat expeditiei. Soseaua este ca un magnet pentru toata viata din Zambia. Oameni, biciclisti si animale sunt peste tot. La un moment dat am intrebat-o pe Camelia ce populatie are Zambia deoarece nu numarai pana la 10 si era imposibil sa nu fie cineva pe strada. Atatea biciclete ca in Zambia nu am vazut nici in Baijing. Bicicleta este principalul mijloc de transport de oameni si de materiale. Daca vrei un Taxi sa te duca undeva, bicicleta este taxiul. Se transporta absolut orice pe bicicleta. Oameni, capre, porci,gaini,materiale de constructii, usi,saci cu porumb sau bumbac, mangal si chiar burlane si stalpi de telegraf. Este fara nici o exagerare ceea ce scriu si este absolut fascinant sa vezi ce tehnica au de a exploata bicicleta. Manganul este o sursa principala de venit in zona dintre Lusaka si Chipata, care nu este asa de interesant, dar ce este interesant este faptul cum se umple un sac cu mangan. Se umple sacul normal, iar apoi se impleteste din rachita inca un cos deasupra sacului, la fel de mare ca si sacul si se umple si acest cos. Nu am putut sa aflu de ce se face chestia aceasta dar logica mea nu intelege de ce nu se folosesc doi saci? Poate este pretul sacului, poate sa se vada produsul mai bine, nu stiu si nu am sa aflu poate niciodata.

IMG_8686IMG_8674Am gasit afacerile ascunse ale prietenelei mele Tasha. Nu stiam ca are Shopping Centre in Zambia……..

IMG_8721IMG_8802

Aici in Chipata am stat doua nopti sa venim la zi cu Blogul si sa imi verific Terracanul dupa gropile ce le-a luat din plin. Terracanul este OK si fara nici o problema, am facut balansarea rotiilor si alinierea directiei dar nici acestea nu ar fi trebuit facute deoarece nu necesita. A trebuit sa umplu rezervorul si cele patru ori 20 Litri canistre cu motorina deoarece Malawi este tara fara combustibil. Norocul este ca Malawi nu este o tara mare si cu 155 de Litri de motorina o traversez.

Cateva cuvinte despre Zambia: este o tara mare cu oameni amabili, cu exceptia celor foarte putini din orasele mai mari care vor sa schimbe bani si bineinteles sa te insele, economia este in crestere, se spune ca este a saptea tara ca crestere in economie in perioada aceasta, biciclete multe, saracie foarte mare in zonele rurale( nimic nou pentru Africa), cele mai frumoase peisaje in comparatie cu tarile prin care am trecut pana acum in aceasta expeditie. Deci “ La Revedere “ Zambia si maine 06 Iunie 2012 trecem frontiera in Malawi, a sasea tara din expeditia Drumuri Africane 2012. Va vom tine la curent in viitor, multumim pentru suport si aveti grije de voi si de cei din jur.

Pentru a vedea intregul album de fotografii apasa te rog pe linkul de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/0306SinazongweToLusaka

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/03062012LusakaCity

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/0406LusakaToChipata

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/0406Chipata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu