marți, 29 mai 2012

Cascada Victoria- Victoria Falls-Zimbabwe-Muntele de Apa

Drumul pe data de 26 Mai 2012 de la Bulawayo la Victoria Falls a fost fara evenimente daca extrag opririle nenumarate de catre Politie. Am si pierdut numaratoarea de cate ori am fost opriti pentru diferite motive, dar din nou nu au gasit nici un motiv sa ne amendeze ceea ce se vedea pe fata lor ca nu sunt prea fericiti. Terracanul este echipat cu absolut tot ce trebuie, iar Eu nu am condus asa de corect, de cand am dat examen de conducere. In afara de cativa Pomi Baobabi si Babuini nu a fost nimic interesant.

IMG_6325IMG_6389IMG_6506

Deci dupa 435Km am ajuns in oraselul turistic Victoria Falls care se afla pe granita dintre Zimbabwe si Zambia. In acest loc cele doua tari, care au fost una pana acum 45 ani se separa de catre Riul Zambezi, fiind al patrulea riu ca lungime din Africa. Oraselul este mic, cu multe locuri de cazare, de la Camping la Lodge’uri care ajung la preturi de 2000 USD pe noapte. Este loc pentru toata lumea si pentru toate buzunarele, deoarece Cascada este un miracol al naturii, una din cele 7 minuni ale naturii din Lume, deci toata lumea vrea sa o vada. Si intradevar este de vazut.

 

IMG_6530IMG_6538

Cascada Victoria a fost descoperita de catre primul European acum 150 ani de catre David Livingston si i s-a pus numele Victoria, dupa regina Angliei la vremea respectiva. Livingston este primul oras, dupa cascada, in Zambia, oras care a fost Capitala Rhodesiei. Riul Zambezi izvoreste in Zambia si strabate Congo,Angola,Namibia,Botswana,Zimbabwe,Mozambique, avand o lungime de 3540 Km, dupa care se varsa in Oceanul Indian. Cascada Victoria este formata la granita dintre Zimbabwe si Zambia si se intinde pe o lungime de 1700 Metri, iar inaltimea de cadere a apei este de 108 Metri. Pamantul pur si simplu s-a rupt, iar apa cade dintr-o data, formand un munte de apa, milioane de metri cubi cazand fara nici un control intr-o deschidere unde nimeni, niciodata nu a vazut cum este la baza acesteia. Puterea apei este ceva fenomenal, care noi oamenii suntem mult prea fragili sa putem lupta cu ea. Caderea acestui masiv volum de apa de la 108 Metri formeaza un zgomot ca de tunet si o ploaie continua care vine in rafale, depinde cum bate vantul, o ploaie ce vine de jos in sus. Totodata se formeaza un nor de apa, deasupra cascadei de 30-40 metri inaltime care arata mai mult a fum. Localnicii il numesc “ Fumul care Tuna”. Fotografiile vor explica mai bine splendoarea aceasta naturala.

IMG_6639IMG_6682IMG_6647IMG_6675

Dupa Cascada, este un pod de fier, intre Zimbabwe si Zambia, pod ce a fost construit in Anglia si adus in bucati cu vaporul in Africa in 1904 si asamblat , avand o greutate de 1868 tone. Cand a fost terminat ,in 1905 a fost cel mai inalt pod din lume avand o inaltime de 128 metri. De pe pod se face Bungee Jumping, cea mai mare inaltime din ziua de astazi din lume ,111 metri. Acum cativa ani o turista din Australia a sarit si s-a rupt coarda si a cazut in Zambezi, riu infestat cu crocodili, din fericire s-a ales cu cateva coaste rupte si vanatai. Am avut tentatia sa sar, dar cand m-am uitat mai atent la “operatori” mi-am schimbat parerea, gandindu-ma cat drum mai am de facut pana acasa.

IMG_6581 IMG_6583IMG_6600

Am preferat, considerand ca este  mai sigur, sa facem o plimbare cu Helicopterul sa vedem cascada de sus. A fost o adevarata experienta si o alta dimensiune a locului. Pentru 15 minute am platit 260 USD dar a meritat. Imaginile iti raman tatuate pe intreaga viata si sunt bucuros ca putem sa le impartasim cu voi, cititorii.

IMG_6735IMG_6805IMG_6808

Pentru a vedea intregul album de fotografii, apasa te rog pe linkul de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/27052012CasadaVictoria

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/27052012VictoriaFallsBridge

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/27052012VictoriaFallsHelicopterView

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu