marți, 29 mai 2012

Plimbare cu Leii si o seara Africana

La 5:30 dimineata pe 28 Mai am mers la o ferma sa facem ceva foarte deosebit si nenatural, un lucru ce ne-a tinut trezi toata noaptea, ne stiind daca dimineata vom manca micul dejun sau vom fi mic dejun. O plimbare prin savana cu Leii. Nu este un lucru ce oamenii normali o fac de obicei. Decizia era luata, banii platiti, deci nu prea mai aveam sansa sa ne razgandim. Si bine am facut ca nu ne-am razgandit, caci a fost o experienta fantastica. A venit masina la 6:30 sa ne duca la o ferma unde se cresc lei, iar apoi cand cresc prea mari se introduc in Savana unde trebuie sa aibe grije de ei insuti. Un program de conservare si protectie a Leilor, un animal care este simbolul Africii ( si a monedei Romanesti) si care este in cadere ( ca si moneda Romaneasca). Lasand gluma la o parte, populatia Leilor din Africa a scazut in ultimii 40 ani cu 90%. Multumita acestor oameni si organizatii, copiii nostri vor avea sansa sa vada Lei in Africa.

Dupa ce am primit un instructaj de la Jabulani, ghidul, de aproape o ora cum sa ne comportam si ce sa facem si ce nu, in diferite situatii, am fost introdusi la Savuty si Senqwa, un leu si o leoaica de 12 luni . Emotiile nu se pot explica in scris. Leii sunt animale foarte lenese si chiar incete, dar asta este doar o impresie gresita, pe care unii turisti o fac, iar consecintele sunt fatale. Ca o paranteza, la 60Km de locuinta noastra in Africa de Sud este o rezervatie mica unde sunt lei. Acesti lei sunt tinuti intr-o inchidere cu plasa si gard electric, inchidere destul de mare, unde se intra cu masina si admiri leii. Nu ai voie sa te dai jos din masina. Un grup de 4 Chinezi au venit sa vada Leii, au intrat la ei si vazandui asa de lenesi si aproape adormiti, stand sub pomi la umbra, un Chinez, nestiind caracterul leiilor, s-a dat jos din masina sa mearga mai aproape de lei , prietenii lui sa faca poze cu el si Leii. Din nefericire, pozele au fost groaznice, deoarece Leii l-au atacat in secunda si l-au omorat sub ochii prietenilor lui. Animalele salbatice trebuiesc respectate si nu trebuie niciodata subestimate. Tot ceea ce stiu sa faca si stiu foarte bine, este sa vaneze sau sa se apere, deci omul nu are prea multe sanse.

Sa revin la intalnirea noastra cu Leii, din fericire am trait sa va povestesc cum a fost. Savuty si Senqwa ne-au acceptat cu usurinta si am avut tim de doua ore momente minunate impreuna. I-am mangaiat si ne-am plimbat cu ei prin savana ca si cum ar fi fost “ cateii “ nostri.

IMG_7101IMG_7110IMG_7131IMG_7212

Sa sarbatorim ca am ramas in viata dupa intalnirea cu Leii am mers la un restaurant cu specific African. Mancarea a fost foarte buna si diversificata, de la Bufalo la Kudu, la Warthog si Prepelita, iar ca specialitate pentru cei cu stomac tare, Mopani Worms(care nu am rezistat sa nu mananc , am si certificat). Pe parcursul cinei a fost spectacol cu dansuri si tobe Africane. Seara a fost minunata.

IMG_6953IMG_6988IMG_6981IMG_7036IMG_7061IMG_7089

Astazi 29 Mai am vrut sa trecem frontiera in Zambia si sa continuam Expeditia, dar din pacate cei doi presedinti de stat au intalnire pe pod si frontiera este inchisa. Deci ramane sa plecam maine 30 Mai spre locuri noi .

Pentru a vedea intregul album de fotografii, apasa te rog pe linkurile de mai jos:

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/28052012LionWalk

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/27052012VicFallsSafariLodge

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/27052012AfricanEveningAtBoma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu