miercuri, 23 mai 2012

La Revedere Namibia- Bine te-am gasit Botswana

Dupa Grootfontain la 60Km, am dormit la Ray’s Camp unde a fost chiar OK avand toate facilitatile inclusiv internet unde am putut sa venim la zi cu Blogul si chiar sa vorbim pe Skype cu familia. Este sfasiator sa nu auzi vocea celui drag, mult timp. In cazul nostru, suntem plecati de 3 saptamani si ni se pare o vesnicie. Ma gandesc la cei ce nu se aud cu lunile. Trebuie sa fie groaznic de rau. Imi aduc aminte cand am plecat din tara in 1990, stateam in cabina telefonica cateodata 6 ore sa pot prinde legatura telefonica sa vorbesc cu parintii. Pe cand prindeam legatura si uitam ce aveam de spus, eram asa de bucuros caci nici nu-mi venea sa cred ca chiar ii aud, iar conversatia era ceva de genul: Sarutmana Mama…..Ma auzi???…Cine-i acolo?…..nu se aude!!!!….Eu sunt!!!ma auzi?????…… Nu se aude…….iar dupa 2 minute se intrerupea. Satisfactia era foarte mare, in ciuda faptului ca nu puteam sa avem o conversatie normala, dar era de ajuns sa imi dau seama ca sunt bine, iar ei sa stie ca si Eu sunt bine. Astazi este mult mai usor si Eu insumi apreciez mult technologia caci ne aduce mult mai usor unul de celalat. Ne era dor sa auzim vocea si sa ii putem vedea pe cei dragi. Am fost foarte bucurosi ca am putut-o face.

La 5:00 dimineata am plecat inspre Rundu, iar apoi Mohembo, locul de frontiera intre Namibia si Botswana, cu planul sa ajungem in Maun, al treilea oras ca marime din Botswana si aveam de condus 815 Km care i-am facut in 11 ore.

IMG_5599IMG_5601

IMG_5518IMG_5529se aduce apa de la kilometrii..

IMG_5553ce-am lasat in urma..IMG_5575

Frontiera am trecut-o bine, fara probleme. Am fost avertizati inca din Namibia sa nu avem carne la noi caci sunt controale si se confisca. Trei controale veterinare au fost, dar nu am avut carne cu noi asa ca nu am avut probleme. Drumul a fost asfaltat, da este corect spus “ a fost asfaltat” caci cred ca s-a asfaltat acum 50 de ani caci tot drumul a fost un slalom printre gropi, magari, capre, elefanti si vaci. Nu am vazut atati magari niciodata. Sunt comvins ca in toata viata mea nu am vazut nici macar 2% din magari cat am vazut intr-o zi in Botswana. Magari albi, maro, gri, negrii….toate culorile…ma mir ca nu au si magari rosii???!!!!

IMG_5576IMG_5594nu stiu cum trecea strada caci nu era nici o Zebra!!!!!

IMG_5603

Cateva cuvinte despre Botswana: populatie mica , doar 2 milioane pe un teritoriu de 582 000 Km patrati ( mai mult de dublu fata de Romania), deci densitate foarte mica ( cred ca nu poate fi mai multa populatie din cauza magarilor). Capitala este Gaborone. Limbile oficiale sunt Engleza si Setswana. Lumea este zambitoare si amabila( cel putin pana acum). In Africa lucrurile se pot schimba de la un minut la altul. In zona rurala se traieste ca acum 2000 de ani, in colibe de paie. O chestie foarte interesanta si hazlie pentru noi Romanii sunt banii din Botswana, care se numesc Botswana Pula. Acest cuvant in Setswana inseamna Ploaie si Binecuvantare. Deoarece apa este foarte importanta in Africa, acest cuvant are o mare semnificatie.

Botswana Maun 006Botswana Maun 007

Maun este un orasel pe malul la Okavango Delta, foarte turistic deoarece de aici se pleaca in Delta si la Chobe National Park.

Vom merge astazi in Delta cu vaporasul si sper ca voi reusii sa facem poze frumoase.

Pe curand si toate cele bune.

Pentru a vedea intregul album apasa te rog pe linkul de mai jos: 

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/22052012GoodbyeNamibia

https://picasaweb.google.com/103958208108855646625/22052012HelloBotswana

2 comentarii:

  1. Impresionant! sa vezi pe drum animalele cum circula libere!

    RăspundețiȘtergere
  2. In TOTAL cat a COSTAT DISTRACTIA :??? ( Combustibili , Sfintele SPAGI , mancarea ) ????

    RăspundețiȘtergere