miercuri, 2 mai 2012

Echiparea Terracanului

Nici nu stiu cu ce sa incep, atitea s-au intamplat de la ultima postare din 27 Februarie. Incerc sa etalez evenimentele in ordinea in care s-au desfasurat. Pregatirile pentru expeditie au inceput aproximativ acum 8 luni si nici o idee nu am avut atunci cate sunt de organizat . Terracanul a fost cel ce a luat cel mai mult timp si bani pana l-am adus in postura de astazi, adica sa fie in stare sa ne duca pana in Romania pe asfalt, nisip, noroi, ploaie, pe temperaturi de la –5C la +50C, fara sa ne faca probleme, sau asa cred ca v-a fi. Cum nu este nimic fascinant  fara surprize voi vedea ce v-a fi, dar acum sunt cu inima impacata ca am facut tot ceea ce am putut si am incercat sa ma asigur cu piese de schimb in eventualitatea unei surprize neplacute.

Pentru cei ce vor sa afle cam ce este de facut la o masina pentru un drum ca acesta incerc sa listez . Suspensia este foarte importanta si deaceea am montat suspensie pe gaz, Old Man Emu ( telescoape si arcuri), am schimbat barile din fata si spate, care erau de plastic, cu spoiler din fier powder coated, iar aceasta m-a ajutat caci am putut sa instalez inca o roata de rezerva sa o am cu mine, fara sa ocupe loc. Sub motor am instalat o placa de 5 mm care v-a proteja baia de ulei si cutia de viteze (foarte important). Am scimbat toata instalatia de racire, furtune si radiator, toate curelele uleiul din motor( evident) si cel din cutia de viteze, inclusiv din cele doua diferentiale. La suspensie am inlocuit capetele de bara, pivotii, toate bucsele. Directie noua. Am montat un snorkel, adica motorul trage aer de la 1.8 M de suprafata strazii si nu ca inainte de linga roata. Asta ajuta sa nu traga mult praf in filtru si sa oxigeneze mai bine motorul iar in acelasi timp daca trebuie sa trec prin apa nu este nici o sansa sa intre apa in motor.

Toate acestea nu le-am inlocuit caci nu erau bune, dar am considerat ca mai bine le schimb aici iar piesele ce le-am dat jos le-am luat cu mine ca piese de schimb, in caz ca…….am surprize. Deci cam acestea au fost schimbarile si modificarile facute la Terracan. Am schimbat toate 6 cauciucuri cu BF Goodridge toate terenurile 245/65/16, toti spun ca acestea sunt cele mai bune cauciucuri de teren. Deocamdata ii cred, ramane de vazut.

Durban 003

In acelasi timp a trebuit sa echipez Terracanul cu portbagaj deasupra, pentru cort si cu un sistem de sertare in care sa pot tine lucrurile organizat si sa nu trebuiasca sa golesc tot portbagajul cand caut ceva. Sunt norocos caci cunosc oameni minunati care m-au inteles ce vreau si mi-au facut un sistem fantastic, asa cum l-am conceput si desenat.

Am instalat un cort HowlingMoon, special pentru a se folosi pe portbagaj fara a se da jos, foarte ingenios si confortabil, ( 3 minute sa il deschizi si 3 minute sa il inchizi) fantastic.

Durban 007  IMG_0951  IMG_0961  Andrei m-a ajutat sa instalez cortul……….tot vrea sa doarma o noapte in el dar inca nu a avut shansa…………..dupa ce ma intorc ii dau si lui Terracanul  “ o tura “

Deoarece nu am gasit sa cumpar tank de combustibil separat a trebuit sa montez 4x 20 Litri, Jerry cans, deci tancul original are capacitatea de 75 litri si cu 80 litri extra am sa am 155 litri de motorina cu care sper sa pot face 1300 de kilometri. Masina este foarte incarcata, asa ca nu stiu consumul care v-a fi…am sa va spun pe parcurs. Am schimbat si sistemul audio care este chiar foarte important la un drum asa de lung, pot sa play DVD, prinde si televiziunea locala, GPS, 3G, camera de luat vederi cand dau cu spatele…are de toate..( cred ca daca se concentrau un pic mai mult il faceau sa faca si cafea) poate la anul……….

Acum semnele…….Andrei cu talentul lui mi-a design un logo chiar foarte frumos si cu ajutorul technologiei si al unei companii de semne , care a inteles ce vreau am terminat si cu semnele.

Terracanul este gata de drum…………………

IMG-20120423-00189Durban 005Deepak si Praman de la Goodwork Shopfiters, doi oameni minunati cu care am deosebita placere sa ne cunoastem de peste 15 ani, au facut sistemul de sertare.

Deepak and Praman the owners of Goodwork Shopfitters, two wonderfull people which I have the pleasure to know them for more than 15 years.  Skills to the maximum. Thank You.

IMG-20120430-00197   IMG-20120430-00195Aveen, de la compania Dunson Motors este mecanicul care de mai bine de 5 ani se ocupa de tot ce am nevoie la masini. Un om deosebit care a luat foarte in serios expeditia aceasta. L-am numit mechanicul principal Cape to Cairo.L-a prins si pe el virusul aventurii si si-a dat toata silinta sa ma ajute. Nu a lasat nici un muncitor de-al lui sa atinga masina,( deci daca ceva nu este in regula el este raspunzator)….glumesc. Multumesc mult.

Aveen, the owner of Dunson Motors, he is my friend and mechanic for all my cars for more than 5 years. A fantastic guy and he was very cautious with the car. He is the principal mechanic for Cape to Cairo, he got the virus of adventure. Only himself worked on the car, without taking any chances. If something will go wrong he will be to blame…..i am joking. Thank You Aveen.

Acum au ramas maruntisurile de cumparat si aranjat in Terracan. Am facut liste cu ce trebuie si am inceput aprovizionarea. In fiecare zi se aduna cate ceva, tot mai multe erau bifate pe lista si gramada se facea tot mai mare. De necrezut cate lucruri trebuiesc, dar de fapt din tot ce am luat peste 70% sper sa nu folosesc , deoarece sunt lucruri care trebuiesc sa le avem …in caz ca se intampla ceva.

IMG_1074 Poza este luata cand nici jumatate din ce era pe lista era bifat

Am sa postez listele separat , ca o indicatie pentru cei ce vor face o expeditie in Africa.

9 comentarii:

  1. Calatorie placuta...am povestit pe Radio Papucel, ascultatorilor nostri despre curajul vostru!! va admir!! sa auzim numai de bine!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult de incurajari si sper ca blogul va v-a tine la curent cu calatoria si voi reusii sa va delectez cu niste fotografii minunate despre Africa. Multumesc Olga si numai bine, si deasemenea multumesc si ascultatorilor tai

      Ștergere
  2. HELOOOOOOOOOOO CALATORIE PLACUTA .....VISELE SA-TI DEVINA REALITATE ,PUPICI SI IMBRATISARI CU MULT DRAG MIHA !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Miha si am sa fac tot posibilul sa te incant cu niste fotografii si informatii despre Africa. Iti doresc numai bine si sa ne vedem in Romania

      Ștergere
  3. Oo,ce pagina interesanta!! Radio Papucel nu este doar un post de distractie si voie buna ci si un mesager grozav.Prin el am auzit de voi...si iata-ma sa va citesc si sa ma minunez cat de temerari sunteti!!! Drum bun si voi fi din cand in cand "cu voi"
    Va saluta cu drag o ascultatoare fidela a celui mai grozav radio,RADIO PAPUCEL!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot de acolo am aflat si eu de expeditia voastra, mult succes! si cat mai multe bucurii!

      Ștergere
    2. Multumesc de incurajari Ioana si sper ca am sa reusesc sa te incant cu fotografii si informatii din Africa.

      Ștergere
    3. Draga Mara sper sa te pot incanta cu fotografii si informatii din Africa. Multumesc de incurajari.

      Ștergere
  4. Salut calatorule !

    Ti-am vazut masina la Petrosani azi. De ce nu intri aici : http://forum.club4x4.ro/forumdisplay.php?433-Expeditii

    si sa postezi ? Foarte multi s-ar bucura de experienta voastra.
    Va doresc numai bine

    miniger

    RăspundețiȘtergere